Trucks

Bir şirket olarak varlığımızı sürdürmemiz düşük yakıt tüketimine, eğitimli sürücülere ve yüksek performanslı kamyonlara bağlı

Sürücü eğitimi, özel teşvikler ve en yeni kamyonlar ile teknolojiye yatırım yapan Polonyalı nakliye firması Jastim, yakıt tüketimini daha önce mümkün olmadığı düşünülen seviyelere indirdi.
Euro 6 C motorlarla birlikte en yeni aerodinamik özelliklere sahip Volvo FH'lar, Jastim'in yakıt tüketimini binlerce litre azaltmasına yardımcı oldu.
Euro 6 C motorlarla birlikte en yeni aerodinamik özelliklere sahip Volvo FH'lar, Jastim'in yakıt tüketimini binlerce litre azaltmasına yardımcı oldu.
Kilitlenmiş bir trafik yakıt tasarrufu için ideal bir ortam olmaktan uzaktır.Ancak deneyimli ve iyi eğitimli sürücüler bu koşullarda bile yakıt tasarrufu yapabilir.

Polonya, Varşova'nın dış mahallelerinde kamyon sürücüsü olan Robert Sek Volvo FH'ının içinde trafikte yavaşça ilerliyor. Yakıt açısından verimli, sürüş yetenekleri açısından kendiyle gurur duyan biri olarak bu sinir bozucu bir durum. Bir trafik ışığında yine durduktan sonra hızlanırken “Bu iyi bir konum değil,” diyor. “Ancak yumuşak bir biçimde ve önünüzdeki araçlarla mesafenizi koruyup daha iyi bir öngörüyle sürerseniz burada bile yakıttan oldukça tasarruf edebilirsiniz.” diyor.

Robert Sek 20 yıldan daha fazla bir süredir kamyon sürücüsü olarak çalışıyor. 100 km'de 24 lt ortalama tüketim ile Jastim'in yakıt verimliliği açısından en iyi sürücülerinden biri. Bunun karşılığında, Jastim'de bir kaç yıl önce kullanıma giren yakıt tasarrufu teşvik programı ile düzenli olarak ödüllendiriliyor. Yakıt tüketimini 28 lt altında tutabilen her sürücü 300 zloti (70 €) alırken tasarruf edilen her ekstra litre için ek 100 zloti veriliyor.

Robert Sek 20 yıldan daha fazla bir süredir kamyon sürücüsü olarak çalışıyor. Jastim'in yakıt verimliliği açısından en iyi sürücülerinden biri.

Bu program, şirketin tüm filosunda yakıt tüketiminin azaltılmasına yardımcı olmak için Jastim tarafından yapılan birkaç girişimden yalnızca biri. Diğer girişimler yeni kamyonlara ve teknolojilere yatırım yapmayı içeriyor. Jastim'in en yeni araçları Volvo Trucks'ın yeni Euro 6 C motoruna ve saatte 60-90 km arasında sabit hız aralığında sürüş yapan kamyonlar için optimize edilmiş en yeni aerodinamik özelliklere sahiptir. Euro 6 C motorla birlikte yeni aerodinamik özellikler, uzun yol ve bölgesel taşımacılık uygulamaları için ek %3 yakıt tasarrufu sağlayabilir.

Bugün, 3-4 yıl önce aklımıza bile gelmeyen düşük yakıt tüketimi seviyelerini görüyoruz. Hatta artık rutin haline geldiğini bile söyleyebilirim.

Jastim'in sahibi Jacek Słowiński şöyle diyor: “Tüm yeni teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Her ay tükettiğimiz standart yakıt miktarına %3'e kadar ek bir yakıt tasarrufu yapabilmek, bizim için binlerce litre anlamına geliyor.”

Yakıt herhangi bir nakliye şirketinin masraflarının önemli bir kısmına tekabul ediyor (genellikle üçte birine kadar). Ancak Jastim için şirketin hayatta kalıp kalmama durumu söz konusudur. “Açıkçası başka seçeneğimiz yoktu,” diye ekliyor Jacek Słowiński. “Şu anda üç yıl önce sahip olduğumuz 31-32 lt olan yakıt tüketimi seviyesine sahip olma lüksümüz yok. Bu bizim piyasadan silinmemize neden olurdu.”

Jastim'in sahibi Jacek Słowiński yeni kamyonlara, yeni teknolojiye ve sürücü eğitimine yatırım yaparak yakıt tüketimini başarıyla düşürdü.

Jastim, söz konusu yakıt tüketimi olduğunda sürücülerin de kamyonlar kadar önemli olduğunu oldukça erken bir zamanda fark etti. “Şirketimizin varlığının yakıt tüketimini azaltmaya bağlı olduğunu açıkça belirttik,” diyor Słowiński. “Ancak en başından, bir şirket olarak bundan elde ettiğimiz kazancın bir kısmını sürücülerimizle paylaşmak istediğimizi de belirttik. Tüm faydası yalnızca şirket için olsaydı onlardan yakıt açısından verimli bir şekilde sürüş yapmalarını bekleyemezdik.” diyor.

Jastim aynı zamanda sürücüleri daha da iyi bir şekilde desteklemek için sürücü eğitimine de yatırımda bulundu. Kendisine Volvo Trucks atanan her sürücü Volvo'nun Eco Driving (Eko Sürüş) kursunu alıyor. Bunun sonucunda tüm Volvo Trucks sürücüleri hedeflerine ulaşıyor ve aylık bonuslarını almak için gerekli kriterleri yerine getiriyor.

“Bu kursta sürücüler yalnızca yakıt açısından verimli sürüşü öğrenmekle kalmaz, aynı zamanda kamyona nasıl doğru bir şekilde bakacaklarını öğrenirler. Bu da kamyonun arızasız bir şekilde çalıştırılmasını sağlar,” diyor Jastim'in filo yöneticisi Tomasz Wroblewski. “Bu şirket için daha iyi kârlılık anlamına gelirken sürücüler içinse tasarruf bonusu şeklinde daha fazla para anlamına gelir.”

Varşova, Polonya'nın başkenti ve Jastim genel merkezinin bulunduğu yer. Müşterilerinin pek çoğu Jastim'in sürekli olarak yakıt tüketimini azaltmasını istiyor.

Ayrıca faydaları yalnızca finansal olmamıştır. Jastim'in en büyük üç müşterisi Schenker, IKEA ve DHL, çevreyle ilgili konulara büyük önem verir ve bu nedenle yakıt tüketimlerini sürekli olarak azaltmaları için tedarikçilerine baskı yapar. Yeni araçlar ve sürücü eğitimi sayesinde yakın zamanda yapılan tasarruflar, şirketin müşterilerinin yüksek beklentilerini karşılamasına yardımcı oldu.

Tekrar yolda olan Robert Sek otoyolda rahat bir şekilde ilerliyor. Burası, sürücü eğitiminden ve Volvo FH'ın hız sabitleyici, I-See ve 500 hp Euro 6 C motor gibi özelliklerinden gerçekten en iyi şekilde faydalanabileceği bir yer. 85 km/s'ye hızla yaklaşıyor. Eğitiminden de bildiği üzere bu, yüksek performansı minimum yakıt tüketimiyle bir araya getirdiğinden uzun yol taşımacılığı uygulamaları için en uygun hız. Hızı aynı şekilde tutmakta önemli bir başarı faktörü.

“Motor o kadar güçlü ki, otomatik şanzımanın seçtiğinden daha yüksek bir viteste sürebilirsiniz. Bu da yüksek yakıt tasarrufuna neden olur,” diyor Robert Sek sürüş tekniğini açıklarken. “Akıllı hız sabitleyici mekanizması ile, kamyonun serbest bir şekilde gitmesi ve minimum yakıt kullanması için yokuş aşağı sürerken vitesi boşa alabilirsiniz.” 

Üç yıl önce yeni Volvo FH'lara ve sürücü eğitimine yatırım yaptıklarından beri Jastim'in ortalama yakıt tüketimi 100 km başına 32 lt'den 26 lt'ye düştü.

Bu, en son teknoloji ve yetenekli sürücü kombinasyonunun nasıl optimal yakıt tüketimi sağladığını gösteren harika bir örnektir. Ayrıca Jastim'deki ortalama yakıt tüketiminin 100 km için neredeyse 32 lt'den 26 lt'ye düşmesinin de sebebidir. Robert Sek gibi en iyi sürücüler ortalama 24 lt yakıt tüketir. “Bugün, 3-4 yıl önce aklımıza bile gelmeyen düşük yakıt tüketimi seviyelerini görüyoruz.” diyor Jacek Słowiński, “Hatta artık rutin haline geldiğini bile söyleyebilirim”.

JASTIM

Kuruluş: 1999
Şirket Sahibi: Jacek Slawinski
Genel Merkez: Varşova, Polonya
Çalışan Sayısı: 70'i sürücü olmak üzere 94
İşler: Hem yurt içi hem de uluslararası yüklerin nakliyesi. Şu anda Jastim yaklaşık 200 müşteriye sahip. Bunlardan en büyük üç tanesi DB Schenker, DHL ve IKEA'dır.
Volvo Trucks Sayısı: 4 adet Volvo FH 500 ve 21 adet Volvo FH 460.
Özellikler: Globetrotter kabin, D13K500 Euro 6 kademeli C motor, I-See, Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısı ve Şerit Takip Desteği dahil olmak üzere yakıt eko paketi ile yeni nesil I-Shift şanzımana sahip Volvo FH.
Yakıt Tüketimi: 26 lt/100 km – dört yıl önceki 32 lt/100 km'den inmiştir.
Sürücü Eğitimi: Tüm sürücüler yılda en az bir kez eğitimden geçmelidir. Volvo Trucks sürücülerinin eğitimi her zaman Volvo Trucks Polonya tarafından gerçekleştirilir.
Diğer Hizmetler: Jastim, Volvo Trucks'larında Dynafleet kullanır. Şirket kamyonları 3-4 yıl arasındaki kiralama süreleriyle Volvo Finansal Hizmetler aracılığıyla kiralar.

İlgili İçerik