E-ticaret Çin'in lojistik sektörünü nasıl yeniden şekillendiriyor?

E-ticaret Çin'in hem alışveriş yapma şeklini hem de lojistik sektörünü değiştiriyor. İşletim süresi ve verimlilik sektörün en önemli öncelikleri haline geldi.

Şanghay'da yol alan bir Volvo FH

Çin'in hızla büyüyen e-ticaret sektörü Sanxiao Logistics gibi taşımacılık şirketleri için oldukça kârlı bir sektör.

E-ticaret Çin'in hem alışveriş yapma şeklini hem de lojistik sektörünü değiştiriyor. İşletim süresi ve verimlilik sektörün en önemli öncelikleri haline geldi.

Çin'in geçtiğimiz yıl ABD'yi geride bırakarak dünyanın en büyük e-ticaret pazarı olmasıyla birlikte Çin e-ticaret sektörü tüm dünyada gündeme oturdu. Çin'de beyaz yakalı çalışanlardan, modayı takip eden gençlere ve çiftçilere kadar herkes çok kısa bir süre içinde çevrimiçi alışverişi benimsedi. Geçtiğimiz yıl Kasım ayı içinde, Çinli tüketiciler ülkenin en büyük e-ticaret şirketine tek bir günde 280 milyon adet sipariş vererek rekor kırdı. Ancak, Çin'in dijital alışveriş merkezleri Çin'in alışveriş yapma şeklini değiştirmekle kalmayıp aynı zamanda ülkenin lojistik sektöründe de bir dönüşüme yol açıyor.

Sanxiao Logistics'in Başkanı Zhou Zhili, “Artık insanlar eskisi gibi fiyata öncelik vermek yerine ürünlerin zamanında kendilerine ulaşmasına önem veriyor” diyor.

Zhou Zhili, Şangay kent merkezinin dışındaki bir ofiste 1.500 yaşındaki bir ağaç kökünden oyulmuş bir masanın başında oturuyor. Geleneksel Çin usulü çay demleme yöntemine göre çayını demliyor, bunun için önce çay yapraklarını ıslatıp duruluyor ve ardından fincanlara su doldurarak aynı yapraklarla en iyi lezzeti elde edene kadar birkaç kez demleme yapıyor. Zhou tedarikçileri ve müşterileriyle bu masanın başında buluşuyor.

Markamızı Volvo kamyonlarımızla birlikte geliştirdik. Volvo'lar güvenilir kamyonlar ve işleri sorunsuz yürütebilmemiz açısından bu çok önemli.

Zhou Zhili

Sanxiao Logistics Başkanı

Zhou Zhili

Sanxiao Logistics'in kurucusu ve sahibi Zhou Zhili, 500 güçlü kamyondan oluşan bir filoyu işletiyor.

Zhou Zhili ilk bakışta geleneksel bir figürü andırıyor. 7. yüzyılda Tang hanedanı devlet adamları da benzer masalarda çay içip devlet işlerine bakıyordu. Yuvarlak yüz hattı ve taranmış siyah saçlarıyla, bugün Çin'de şehir meydanlarında ve banknotların üzerinde görebileceğiniz başka bir tarihi figür olan Mao Zedong'u da anımsatıyor.

Ancak gerçekte Zhou, geçtiğimiz otuz yıl içinde modern Çin'de dönüşüme yol açan muazzam değişiklikleri yansıtıyor.

Bir zamanlar Çin'in en fakir bölgelerinden birinde yaşayan Zhou, 1990’lı yıllarda arkadaşlarından ve akrabalarından para toplayarak ilk kamyonunu satın aldı.

Zhou gülümseyerek “O ilk gece o kadar mutluydum ki kamyonda uyudum” diyor.

O tarihten itibaren çalışarak kendini geliştirdi ve o zamanlar bir kamu şirketi olan Sanxiao'da filo yöneticisi oldu. Şirketin lojistik bölümü bağımsız bir lojistik şirketi kurmak için ana şirketten ayrıldığında Zhou şirket başkanı oldu.

Sanxiao Logistics bugün Çin'de 20'den fazla lojistik merkeziyle faaliyet gösteren, Volvo kamyonlarının sayısı gün geçtikçe artan ve filosunda 500 kamyon bulunan devasa bir şirket. Çin'de satılan ilk yeni Volvo FH'ı Zhou satın aldı. Şimdiyse yeni Volvo serisinden sekiz adet FH kamyonu var.

Bu şirket aynı zamanda Çin'de büyük şirketlerin bile değişime nasıl çevik bir şekilde uyum sağladığını ortaya koyuyor.

İnanması güç ama Sanxiao Logistics altı ay öncesine kadar neredeyse hiç e-ticaret teslimatı yapmıyordu. Bugünse e-ticaret teslimatları şirketin işlerinin yüzde 50'sinden fazlasını oluşturuyor.

Zhou Zhili, Volvo kamyonlarının bu dönüşümde çok önemli bir rol oynadığını söylüyor: “Markamızı Volvo kamyonlarımızla birlikte geliştirdik. Volvo'lar güvenilir kamyonlar ve işleri sorunsuz yürütebilmemiz açısından bu çok önemli.”

Zhou Zhili çay dolduruyor

Zhou Zhili, Şanghay kent merkezinin dışındaki ofisinde 1.500 yaşındaki bir ağaç kökünden oyulmuş bir masanın başında oturuyor.

Çin gibi büyük ve patlama yapan bir ekonomide bir işletmeyi geliştirmek nispeten daha kolaymış gibi görünebilir. Ancak, pazarın boyutuna ve ülkedeki süratli ekonomik kalkınmaya rağmen, taşımacılık sektörü aşırı kapasite ve verimsizlik sorunlarıyla karşı karşıya ve dolayısıyla birçok operatör para kazanmakta zorluk yaşıyor.

Global mali krizin Çin üzerindeki etkilerini sınırlandırmak amacıyla başlatılan devlet destekli büyük altyapı projeleriyle birlikte, kamyon pazarı büyük bir büyüme göstererek 2010 yılını 1,3 milyon kamyon satışıyla tamamladı.

Bugün, Çin yolları kamyonlarla dolu. Bu nedenle, kamyonlar genellikle şehir dışında yük bekleyerek boşta zaman geçiriyor ve kamyonların üçte biri teslimatın ardından boş geri dönüş yapıyor.

Sanxiao Logistics için bu zorlu pazarda kârlılığa ulaşmanın yolu, e-ticaret ürünleri dahil olmak üzere yüksek değerli mal teslimatı yapmaya odaklanmak ve zaman açısından kritik işleri almaktan geçiyor.

Felsefem sadece değişiklikleri takip etmekle kalmayıp değişikliğe ön ayak olmaktır.

Zhou Zhili

Sanxiao Logistics Başkanı

Sanxiao, verimliliğini arttırmak ve işin karmaşık yanlarını yönetmek için, daha önce çok uluslu TNT şirketinde lojistik deneyimi edinmiş olan şirketin mevcut filo yöneticisi gibi uzman ve yetenekli kişileri bünyesine kattı. Ayrıca, rakip firmalardan çoğu kamyonlarını motorları artık verimsiz hale gelene kadar veya yolda arızalanana kadar düzgün bakım yapmadan kullanırken, Sanxiao maksimum işletim süresini ve düşük yakıt tüketimini güvence altına almak üzere tüm Volvo araçları için Volvo Altın Servis Sözleşmesine yatırım yaptı.

Zhou, “Artık kamyonlarımızın ayda 40.000 km yol yapmasını bekliyoruz: Hiç durmadan kullanılıyorlar” diyor.

Çin'in devasa ülke yüz ölçümü e-ticaret sektörünün büyümesini sağlayan etkenlerden biri. Batıdaki uzak bölgelerde yaşayan kişiler web üzerinden sipariş vererek kozmopolitan Şangay'daki kişilerle aynı modaya uygun ürünlere erişebiliyor.

Bunun gibi büyük bir pazara hizmet sunabilmek zor. Ancak Sanxiao'nun büyümesini sağlayan da işte bu uzun mesafeler. Şirketin yüksek yakıt verimliliği ve işletim süresi sunan araçlara yaptığı yatırımlar özellikle bu uzun yolculuklarda karşılığını veriyor. Örneğin, şirketin satın aldığı ilk yeni siyah FH, Şanghay'dan Çin'in uzak batısına kadar olan güzergâhta 4.000 km yol yapıyor.

Zhou, şirketi büyütmenin önündeki zorluklara hiç aldırmıyor. Zhou, “Zorluklar aynı zamanda birer fırsattır” diyerek bu konunun altını çiziyor. “Felsefem sadece değişiklikleri takip etmekle kalmayıp değişikliğe ön ayak olmaktır.”

 

Bir Volvo kamyonla birlikte Zhou Zhili.

E-ticaret teslimatlarının Sanxiao şirketinin işlerindeki payı sadece altı ay içinde neredeyse sıfır düzeyinden yüzde 50'nin üzerine çıktı.

FİLO

Yol boyunca Volvo

Araçlar:  Yeni seriden 8 adet FH 440 6×2 çekici, 6 adet FH 480 6×2 çekici ve 8 adet FH 460 6×2 çekici.
Çalışma ortamı: Her türlü iklim koşulunu barındıran uzun mesafeli yolculuklar. Çin'in güneyi yarı tropik bir iklime sahipken kuzey batı Çin'de sıcaklıklar -20 °C'ye kadar düşmektedir.
Uygulamalar: Tüm Volvo kamyonlarda I-Shift ve iki adet yatak bulunmaktadır. Sekiz FH 460 6×2 çekici ayrıca Volvo Dinamik Direksiyon, Şerit Koruma Desteği ve Adaptif Hız Sabitleyici gibi gelişmiş özelliklere sahiptir.
Yakıt tüketimi: 55 tonluk toplam katar ağırlığına sahip araçlar için 37 litre/100 km'dir.

İlgili İçerik

BT yaklaşımı

Kamyonlarınızın nerede olduğunu ve tam olarak ne taşıdığını "gerçek zamanlı" olarak bilmeniz hayati önem taşır. Frigolanda’da görev yapan Ben van Leeuwen artık bu bilgilere sahip....

ABD'de Ekspres İşletim Süresi

AMX'in Başkan Yardımcısı Taylor White'ın Volvo'yu seçmek için birçok nedeni var. Greensboro, Kuzey Carolina merkezli yeni İşletim Süresi Merkezi, şirketine zamandan ve paradan tasarruf sağlıyor....

Yunanistan'daki ilk Volvo FH16

Yunanistan'daki borç krizinin etkisi, lojistik sektörüne büyük bir darbe vurdu. Zorlu koşullara rağmen, Marinos Vasilopoulos International Transport büyüyor....

Makaleleri Filtrele

5 true 5