Yunanistan'daki ilk Volvo FH16

Yunanistan'daki borç krizinin etkisi, lojistik sektörüne büyük bir darbe vurdu. Zorlu koşullara rağmen, Marinos Vasilopoulos International Transport büyüyor.

Elias Marinos.

Marinos Vasilopoulos International Transport'un sahibi Elias Marinos, şirketinin Yunanistan'daki ekonomik krizde ayakta kalmayı başardığını ve hatta büyümeye başladığını gördü.

Yunanistan'daki borç krizinin etkisi, lojistik sektörüne güçlü bir darbe vurdu. Zorlu koşullara rağmen, Marinos Vasilopoulos International Transport büyüyor.

Altı yıldır, Yunanistan'ı uçurumun kıyısına getiren bir borç krizinin içindeyiz. Önceden bankalar yerel işletmelere cömert şartlarla borç veriyorken, şimdi kredi tükenmiş durumda. Ülkedeki ticari ortam acımasız koşullara sahip.

Marinos şirketinin kamyonu.

Marinos Vasilopoulos International Transport, 62 kamyonuyla Avrupa çapında dondurulmuş gıda taşımacılığı yapan bir şirkettir.

 

Marinos Vasilopoulos International Transport'un sahibi Elias Marinos, "Elbette krizin etkisini hissettik” diyor. 

Genel olarak, Yunanistan'ın en büyük sosyal güvenlik fonu olan IKA'da kayıtlı işletme sayısı, 2008'den beri 119.000 adet (veya yüzde 38) azalmıştır. 

Lojistik sektörü açısından yüzlerce nakliye şirketinin faaliyetleri sona ermiştir. Ancak bu gelgitli ekonomik gerileme esnasında, birkaç işletme kendini korumayı ve hatta büyümeyi başarmıştır: Bunlardan biri, 62 kamyonuyla Avrupa çapında dondurulmuş gıda taşımacılığı yapan bir nakliye şirketi olan Marinos Vasilopoulos International Transport'tur. 

"Kriz, Yunanistan'daki nakliye şirketlerini hayatta kalmak için son derece iyi bir şekilde organize olmaya ve harcamaları denetlemeye zorladı, ancak bu bizim her zamanki çalışma tarzımızdı. Her zaman çok ihtiyatlı olduk, adım adım geliştik ve yüksek kalitede müşterilerle çalışmaya odaklandık."

Atina'ya yaklaşık 50 km mesafede olan Megara'da bulunan şirket, krizle karşı karşıya kalmış, iyi bir performans göstermiş ve 2008 ile 2014'ün başı arasında filosuna beş yeni kamyon ekleyerek büyümüştür. Şu anda Marinos Vasilopoulos International Transport'un 62 araçlık filosunda 15 Volvo kamyon bulunmaktadır ve kısa bir süre önce şirket, Yunanistan'da bir ilk olarak yepyeni bir Volvo FH16 satın almıştır. 

Yunanistan’daki bazı nakliye şirketlerinin zaman zaman bankaların verdiği cömert borçlar sayesinde bir statü sembolü olarak ekstra kamyonlar aldığı kolayca kredi alınan zamanlarda, Elias Marinos daima yeni bir araç almadan önce bu aracı çalışır halde tutmaya yetecek kadar yüke sahip olmayı bekledi.

Herkesin para harcadığı bir sırada dikkatli olmak, kriz kapıya dayandığında sorun yaşamamızı engelledi.

Elias Marinos, şirket sahibi, Marinos Vasilopoulos International Transport

Elias Marinos.

Elias Marinos, şirket sahibi, Marinos Vasilopoulos International Transport.

Marinos Vasilopoulos, ilk Volvo kamyonunu (bir F12) tam da daha fazla uluslararası taşımacılık yapmak için şirketin genişlediği bir zamanda, 1985 yılında satın aldı. O zamanlar şirketin sahibi Elias Marinos’un babası Dimitrios Marinos'tu ve Elias sürücü olarak çalışıyordu. İlk Volvo kamyonun filoya katıldığı günden bu yana yaklaşık 30 yıldır Volvo'dan vazgeçmemesinin nedeni, Volvo kamyonların kalitesi ve Volvo Trucks'ın Yunanistan'daki distribütörü ve ithalatçısı olan Saracakis Brothers ile kurulan güçlü iş ortaklığıdır.

“Daha ucuz bir ikinci el kamyon satın alabilirsiniz, ama Volvo kamyonlar zorlu koşullarda kullanıldıklarında bile uzun ömürlüdür. Kalite her ayrıntıda göze çarpıyor; örneğin şanzıman kalitesi mükemmel düzeyde.” 

Yunanistan'da bir ilk olan yeni FH16 hakkında konuşurken gözleri ışıldıyor. 2013'ün sonlarında ilkini satın almasının üzerinden çok geçmeden, ikinci bir taneyi satın almayı düşünüyor. 

Yunanistan'da bir lojistik şirketinin faaliyetlerini yürütmek hiçbir zaman kolay bir iş olmamıştır. Ülkenin yolları yokuşlu ve dardır ve 3,8 milyon nüfuslu başkent Atina'nın trafiği sıklıkla durma noktasına gelir. Farklı adalar ve ülkelere feribot bağlantıları, daima dakik olması gereken kamyonların bir sonraki feribot için saatlerce beklemek zorunda kalması riski anlamına gelir.

İşin yarattığı baskıyı ve sorunları çözmeyi seviyorum. Aynı satranç oynar gibi.

Elias Marinos, şirket sahibi, Marinos Vasilopoulos International Transport

Krizin önemli etkilerinden biri, Yunanistan'da zaten zorlayıcı bir sektör olan taşımacılık sektörünün daha da zorlayıcı hale gelmesidir. Likidite sorunları, birçok müşteriyi siparişlerini son dakikaya kadar ertelemeye zorlamıştır.

"Sıklıkla paraları olana dek bekliyorlar. Paraları olmazsa sipariş vermiyorlar ve genellikle sipariş bilgilerini tam son dakikada alıyoruz."

Perakende satış açısından manzara, krizin geçen beş yılında çarpıcı bir değişiklik gösterdi. Önceden esasen küçük aile şirketlerinden oluşan Yunanistan perakende satış piyasası, giderek büyük oyuncuların hakimiyetine girmiştir. Nakliye şirketleri arasında kredi durumu iyi olan müşteriler için amansız bir rekabet vardır. Makro ve Yunanistan'ın en büyük et üreticisi olan Voudouris gibi büyük süpermarket zincirlerini kendine bağlama yarışı çok zorlu geçmiştir. Bu yüzden bu büyük müşterileri kazanmak ve korumak başarının anahtarıdır.

Elias Marinos, "İşin yarattığı baskıyı ve sorunları çözmeyi seviyorum. Tüm parçaları bir araya getirmek: Aynı satranç oynar gibi" diyor. Kendisi de satranç oynamayı seviyor. (Gümüş ve altın satranç taşlarıyla süslenmiş bir satranç tahtası ofisinde parıldıyor.)

Zorlu ve genellikle yorucu çalışma temposundan rahatsız olmuyor. Ergenlik zamanlarında kamyon sürücüleri için yardımcı sürücü olarak ve sonrasında yirmili yaşlarında sürücü olarak çalışmak, ona yaşıtlarından farklı bir iş ve hayat görüşü vermiş. 

"Bana daha geniş bir bakış açısı sağladı. Buradan çıkardığım ders, sıkı çalışmak gerektiğiydi."

 

Yunanistan'daki bir şehirde Volvo FH.

Ekonomik krizin etkileri devam ederken, Yunanistan'da rekabet üst düzeyde ve müşterilerin tutulması son derece önem arz ediyor.

Filo

Araçlar:  15’i Volvo olmak üzere toplam 62 kamyon:

  • Bir adet Volvo FH16, 750 hp, Euro 5, 4×2 çekici birimi, XL kabin ile.
  • İki adet FH16 classic, 700 hp, Euro 5 motor, 4×2 çekici ve bir XL kabin.
  • Dört adet Volvo FH16 classic, 600 hp, Euro 5 motor ve 4×2 çekici birimi ve XL kabin.
  • Sekiz adet FH, 480 hp, Euro 5 motor, 6×2 çekici, bir XL kabin ile.

Araçların çoğunda I-Shift bulunmaktadır. 

İlgili İçerik

Daha fazla yük kapasitesi için daha hafif kamyonlar

Son derece rekabetçi bir pazarda faaliyet göstermesi nedeniyle, Arclid Transport firması yük kapasitesini en üst düzeye çıkarmaya ve üretkenliğini artırmaya ihtiyaç duydu. Filo yöneticisi Peter Conway, sürücü eğitiminin yanı sıra belirli taşımacılık ...

Önde gelen yakıt ikmali

Uçaklara yakıt ikmali yapmak özel araçlar gerektirir. Ekipmanların derin karda ve -50 derece kadar düşük sıcaklıklarda bile çalışabilmesi gereken Rus havalimanlarında en gelişmiş mühendislik gerekir....

BT yaklaşımı

Kamyonlarınızın nerede olduğunu ve tam olarak ne taşıdığını "gerçek zamanlı" olarak bilmeniz hayati önem taşır. Frigolanda’da görev yapan Ben van Leeuwen artık bu bilgilere sahip....

Makaleleri Filtrele

5 true 5