Trucks

Mümkün olan en yüksek beceri düzeyleri

Birinci sınıf becerilere sahip sürücüler önemlidir. İsveçli taşımacılık şirketi Jardlers Åkeri için son derece büyük önem taşıyorlar.
Jardlers Åkeri’nin Volvo FH'ı
Jardlers Åkeri, sürücülerine yönelik özelleştirilmiş bir eğitim programı tasarlamak için Volvo Trucks ile birlikte çalışıyor.
Volvo Trucks sürücü eğitmeni Andrew Low, Anna-Lena Kristoffersson'a Volvo FH'ın yeni fonksiyonları hakkında bilgi veriyor.

Yeni, gümüş renkli Volvo FH, orta İsveç'in Lindesberg şehrindeki Jardlers Åkeri şirketine daha yeni ulaştı. Yepyeni kamyon, güneşle birlikte ışıl ışıl parlarken şirketin filo yöneticisi Henrik Carlzon sevincini gizlemiyor. 

“Bu bizim ikinci yeni Volvo FH'ımız. Gerçekten harika!” diyor. 

Jardlers Åkeri, uzun geçmişe sahip bir şirket. 1931'de faaliyet göstermeye başladı.  

Bugün, Volvo Kamyon'a kamyon bileşenleri tedarik eden birçok İsveçli şirketten biri. Jardlers Åkeri, evi olan Lindesberg şehrinde Volvo kamyonlar için üretilen dingilleri Göteborg'daki kamyon fabrikasına taşıyor. 

Şirketin dokuz sürücüsünden üçü bugünkü kamyon teslimatında hazırdı. Henrik Carlzon bunu çok doğal karşıladıklarını söylüyor. 

“Sürücülere bu kamyondaki tüm yeni fonksiyonlar hakkında ayrıntılı eğitim verilmesi gerekiyor. Bir sorun olduğunda, sürücü kamyona ne olduğunu biliyorsa hem zamandan hem de paradan tasarruf ederiz.” 

Volvo Kamyon'un Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB bayisinden Henrik Svedberg ve Volvo Kamyon'un sürücü eğitiminden sorumlu kişi olan Andrew Low da teslimata katıldı. 

Andrew Low, “Jardlers Åkeri, sürücülerinin eğitimine yatırım yapmayı seçen taşımacılık şirketlerine harika bir örnek. Bu kesinlikle doğru yaklaşım. Ne de olsa, kamyondaki fonksiyonları doğru şekilde kullanarak büyük maliyetlerin önüne geçebilecek yegâne kişiler sürücüler” diyor. 

Mükemmel bir iş yapan sürücülerimizi ödüllendirmek istiyoruz.

Ancak, eğitimin önemi yalnızca yeni kamyon hakkında bilgi edinilmesinde ve kamyonun daha iyi anlaşılmasında yatmıyor. 

10 Eylül 2009'dan beri, AB'deki her kamyon sürücüsünün Sürücü Mesleki Yeterlilik Belgesi (Sürücü CPC) alması gerekiyor. Bu yasa yürürlüğe girdiğinde zaten ilgili bir mesleki lisansı olan sürücülerin sertifikalarını alabilmek için 35 saatlik sürücü eğitimini tamamlaması gerekiyor. Her bir AB üye devletinin, bu eğitimin tamamlanması gereken zamana karar vermesine izin verilmektedir. İsveç'te, zaman sınırı 10 Eylül 2016'da sona eriyor.  

Henrik Carlzon, “Yılda bir kez Sürücü CPC eğitim kursu düzenliyoruz. 2016'da, taşımacılık şirketindeki tüm sürücüler 35 saatlik eğitimlerini tamamlamış olacak” diyor.

Soldan sağa: Henrik Svedberg, Henrik Carlzon, Anna-Lena Kristoffersson ve Andrew Low.

Sürücü CPC eğitimi; etkili sürüş, güvenli taşımacılık, taşımacılık sektörü ve mevzuatı, sağlık, güvenli sürüş ve müşteri odaklılık olmak üzere beş bölümden oluşmaktadır. Jardlers Åkeri'de, bu eğitim Volvo Kamyon bayisi Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB ile yakın işbirliği içinde düzenlenmektedir.

Sürücü CPC eğitmeni Henrik Svedberg, “Jardlers Åkeri, sürücülerine mümkün olan en iyi eğitimi vermek söz konusu olduğunda gerçekten aktif bir rol oynadı ve birlikte, kursun farklı bölümlerini kapsayan bir eğitim programı tasarladık” diye açıklıyor. 

Mevzuata göre, her sürücü geçerli bir CPC'ye sahip olmaktan veya bunu edinmekten sorumludur. 

Ancak, Jardlers Åkeri şirketin tüm sürücülerinin CPC eğitimi masraflarını karşılamayı tercih etti.

Henrik Carlzon, “Her şeyden önce, mükemmel bir iş yapan sürücülerimizi ödüllendirmek istiyoruz. İkinci olarak, olası en yüksek beceri düzeylerine sahip sürücülere tamamen bağımlıyız” diyor. 

Kamyon üreticisi Volvo Kamyon, üretim prosesinin her aşamasında zorlu gereklilikler uygular. Dingilleri Volvo Group fabrikalarına taşımak için Jardlers Åkeri'nin çevre, trafik, çalışma ortamı ve kalite alanlarında dört ISO sertifikasının olması gerekiyor. 

Olası en yüksek beceri düzeylerine sahip sürücülere tamamen bağımlıyız.

Henrik Carlzon, “Bu sertifikalara sahip olmak için, örneğin, sürücülerimizi sürekli olarak eğitmeliyiz. Eğitim bizim için son derece önemli” diyor. 

Yeni kamyonun çevresinde hızlı bir aktivite var. Andrew Low ve Henrik Svedberg, kamyondaki bazı yeni fonksiyonların konumunu gösteriyor; onlar bunu yaparken sürücüler de soru soruyor. 

Sürücülerden biri Anna-Lena Kristoffersson. Sekiz yıldır Jardlers Åkeri ile çalışıyor.

“Yoldayken, yeni fonksiyonların nasıl çalıştığını biliyorsanız işler çok daha kolaylaşır” diyor. 

Anna-Lena, sürücü koltuğuna otururken Andrew Low yeni gösterge paneli fonksiyonlarının yerlerini kendisine gösteriyor. 

Gülümseyerek, “Oldukça fazla yeni özellik var, bunlara alışmam gerekecek” diyor.

 

Jardlers Åkeri, sürücü eğitimine yapılacak yatırımların üretkenlik ve işletim süresinde artış sağlayarak karşılığını vereceğine inanıyor.

FİLO

Araçlar: 700 beygir güç üreten iki adet Volvo FH16 (2013), 540 beygirlik güç çıkışına sahip iki adet Volvo FH16 (2011), 480 beygir güç üreten iki adet Volvo FH (2009) ve 500 beygirlik güç çıkışına sahip bir adet Volvo FH (2011).

Diğer uygulamalar: Dört Volvo FH16 kamyon Dynafleet donanımlı. İki yeni Volvo FH kamyonda Volvo Kamyon'un aktif güvenlik paketi, ASAFE+ ve Adaptif Hız Sabitleyici var.

Yakıt tüketimi İki yeni Volvo FH16 kamyon 10 km'de yaklaşık 4,4 litre yakıt tüketiyor. Diğer iki Volvo FH16'nın tüketimi ise 10 km'de 4,7 litre.

İlgili İçerik