Trucks

Mükemmel bir karışım sunmak

Avustralyalı filo sahibi Craig Fox taşımacılık sektöründeki başarısını iki şeye bağlıyor: kazançlı yüklerin ve çok çeşitli malların taşımacılığını yapmak.
Fox Transport kamyonu
Merkezi Avustralya'nın Port Fairy şehrinde bulunan Fox Transport çeşitli dökme yükler taşıyor.
Craig Fox, altı yıl önce bir kamyonculuk işletmesini satın alana kadar balıkçılık yapıyordu.

Avustralyalı filo sahibi Craig Fox taşımacılık sektöründeki başarısını iki şeye bağlıyor: yalnızca kazançlı yüklerin ve çok çeşitli malların taşımacılığını yapmak.

Craig Fox, altı yıl önce kamyonlar hakkında neredeyse hiçbir şey bilmiyordu.

“Balıkçılık yapıyordum, fakat getirilen kotalardan sonra balıkçı olarak geçinmek imkansız hale geldi; ben de başka bir iş aramaya başladım ve babamdan kamyonculuk işletmesini satın aldım.”

Bu tarihte, merkezi güneybatı Avustralya'daki Victoria eyaletinin Port Fairy şehrinde bulunan Fox Transport şirketinin araç filosu yalnızca üç kamyon ve treyler kombinasyonundan oluşuyordu. Craig, filosunu genişletmek için yeni fırsatlar olduğunu gördü ve o zamandan beri filosuna iki B-double tahıl damperi, bir perdeli treyler ve bir dökme yük ve kimyasal madde tankeri ekledi.

Craig, “Merkezimiz hâlâ Port Fairy'de, ama artık Victoria genelinde çalışıyoruz. Tipik bir B-double rotası, eleme tesisimizden Melbourne'a bir seferlik siyah dekoratif taş yükü taşıdıktan sonra bir kamyon dolusu gübre alarak Mildura'ya taşımak, daha sonra tahıl veya alçıtaşı alıp Gippsland'a veya merkezimize geri taşımak olabilir. Böyle bir seyahat, sürücünün yaklaşık üç gününü alır.”

Tek tip yük taşımakla yetinmek istemeyen Craig, taşıdıkları yükleri olabildiğince çeşitlendirdi.

“Tahıl, kireç, kum, taş, gübre, genel kargo; bunların tümünü taşıyoruz,” diyor Craig. “Ayrıca bir kimyasal tankerimiz de olduğundan, sıvı yükleri de taşıyabiliyoruz. Bir iş alanı durgun olduğunda diğerleri genellikle bu eksiği kapatıyor. Çeşitlilik ayrıca sürücülerin her zaman hazır olmasını sağlıyor; bu da onları memnun ediyor.”

İşlerle bizzat ilgilenen bir yönetici olan Craig, haftanın her günü kamyonlarından biriyle Melbourne, Gippsland veya Mildura'ya gidiyor. Seyahat molalarını müşterileriyle konuşarak, program yaparak ve herkesin beklentilerini karşıladığından emin olmak için çalışarak geçiriyor.

“Benim için müşterilerimle ilgilenmek çok önemlidir. Birinin acil bir ihtiyacı olduğunda programı yeniden düzenleyerek ona yardımcı olmak için elimizden geleni yaparız”, diyor Craig.

“Müşterilerimle her gün konuştuğumdan nelere ihtiyaç duyulduğunu ve esnekliğin ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Kamyon kullanmak da yardımcı oluyor çünkü günlük işlerde sürücülerin tam olarak nelerle karşılaştığını ve kamyonların nasıl performans gösterdiğini görüyorum. Bu sayede işleri nasıl daha verimli hale getirebileceğimizi anlayabiliyorum.”

Benim için müşterilerimle ilgilenmek çok önemlidir.

Kâr marjları sürekli azaldığından Craig'in özel ilgi alanlarından biri de yakıt verimliliği.

“Yakıt verimliliğine çok önem veriyorum. Volvo kullanmamın nedenlerinden biri de bu,” diyor Craig. “Volvo'nun sürücü eğitmenlerinden yardım aldık ve bu gerçek bir fark yarattı. Birkaç basit sürüş tekniğini anlamanın ve kamyonun sahip olduğu teknolojiyi tam kapasitesiyle kullanmanın yakıt tüketimimiz üzerinde büyük bir etkisi oldu. Daha önce litre başına 1,8 kilometre yapıyorduk, şimdi ise bunu 2,1'e çıkardık.”

Bu da kamyon başına haftada 240 litre yakıt tasarrufu anlamına geliyor. Bunun Fox Transport'un kârlılığı açısından ne kadar doğrudan bir fayda sağladığını görmek zor değil. "Sürücülerimiz yalnızca I-Shift otomatik manuel şanzımanı tam kapasitesiyle kullanmayı öğrenerek ve ayaklarını sürekli pedalda tutmak yerine gaza basmadan sürmek için her fırsatı kullanarak büyük miktarda yakıt tasarrufu yapıyor,” diyor Craig, “üstelik bunun seyahat süresi üzerinde hiçbir olumsuz etkisi olmuyor. Sırada FH ile diferansiyel konusunda deneme yapmak ve kamyonların biraz daha son viteste kalıp kalamayacağını öğrenmek var.”

 

İşlerle bizzat ilgilenen bir yönetici olan Craig Fox, haftanın her günü kamyonlarından birinde çalışıyor.

Verimliliğin kârı arttırmak için kullanabileceği çok az yoldan biri olduğunu anlayan Craig, teknolojinin kendisine rekabet avantajı da sağlayacağını düşünüyor.

“Volvo Dynafleet sistemini iki FH aracımda kullanıyorum,” diyor Craig, “bu sistem bana her kamyonun performansına ait tüm özellikler hakkında geniş bilgi sağlıyor. Örneğin Dynafleet bize neredeyse hiç vites boşta sürüş yapmadığımızı açıkça gösterdi. Bunu fark ettiğimiz anda bu imkanı değerlendirmeye başladık ve şimdi seyir sürelerimizin yaklaşık %10'unu vites boşta geçiriyoruz. Bu, yakıt tasarrufu açısından önemli bir katkı.”

Victoria tarım sektörünün ayrılmaz bir parçası olan ve işleri oldukça iyi giden Fox Transport, gelecek yıl içinde filosunu büyütmeyi planlıyor.

Dynafleet bana her kamyonun performansına ilişkin kapsamlı bilgi sağlıyor.

“Treylerlerimizi güncellemeyi, eski FH aracımızın yerine yeni bir Euro5 modeli almayı ve yerel seferlerimizde yük kapasitemizi arttırabilmek için belki FE 340 hp'ye geçmeyi düşünüyoruz. Ülkenin ne kadar farklı yerlerine gitsek de yerel müşterilerimizi unutmayız.”

Sektörde yalnızca altı yıllık bir çalışmanın sonunda Craig'in bir taşımacılık şirketini neyin kalkındırdığını tam olarak anladığı görülüyor.

Craig, “Müşterileriniz için doğru olanı yapmak, mümkün olduğunca verimli olmak, çeşitlilik sağlamak ve detaylara dikkat etmek; benim için önemli olan bunlar,” diyor. “Ancak teknik alana odaklanırken aynı zamanda güvenilir bir müşteri hizmeti sağlamanın en önemli şey olduğunu da biliyoruz. O olmadan hiçbir şey elde edemezsiniz. Biz küçük bir aile şirketinin verebileceği kişisel hizmeti sağlama imkanımız sayesinde iyi bir itibar edindik.

"Öğrendiğim bir şey varsa o da bu oyunda öğrenmenin sonunun olmadığıdır."

FİLO

Araçlar: FH Globetrotter XXL 6x4 B-Double; FH 6x4 B-Double; NH 6x4 B-Double; damperli treylerli FM şasi kamyon; perdeli treyler gövdeli FE şasi kamyon. Kamyon modelleri 2002 ile 2012 arasında değişiyor.
Çalışma ortamı:
 Fox filosu kum, çayır ve çamur gibi farklı arazilerde, buralara girip çıkmak için genellikle diferansiyel kilitleri kullanarak yükleme yaptıktan sonra otobanlarda uzun mesafeler katediyor.
Uygulamalar:
 NH dışındaki tüm kamyonlar I-Shift otomatik manuel şanzıman özelliğine sahiptir. Bu iki FH, Dynafleet, Şerit Koruma ve Adaptif Hız Sabitleyici özellikleriyle donatılmıştır.
Yakıt tüketimi:
 540 hp güce sahip FH, B-Double konfigürasyonunda 2 km/litre değerine ulaşırken, tek treylerle 2,5 km/litreye kadar çıkabiliyor; 520 hp güce sahip FH ise 1,9 km/litre oranını yakalayabiliyor.

İlgili İçerik